Beartooth Yellowstone Trail

16 dagen waarvan 12 rijdagen!

Dag 01 & 02..Amsterdam - Denver

Onze reis begint na een vlucht vanuit Amsterdam naar Denver, een stad vol avontuur en mogelijkheden. We zullen 2 nachten doorbrengen in een van de vele opmerkelijke hotels  downtown Denver. De naam Denver is van oud-Engelse en Franse oorsprong en de betekenis van Denver is "groene vallei". En dat is de omgeving dan ook echt.

Na een welverdiende extra rustdag, maken we ons klaar om s’avonds de reis officieel te openen in het legendarische Denver.Deze fase van onze reis belooft opwindende avonturen en onvergetelijke ervaringen terwijl we Denver en de omliggende gebieden verkennen op onze motoren.

Dag 03.. Denver - Torrington

Nadat we de motoren hebben opgehaald start onze roadtrip vanuit Denver met een adembenemende rit richting Estes Park, de toegangspoort tot Rocky Mountain National Park. Hier zullen majestueuze bergen onze horizon vullen terwijl we bochten verkennen en genieten van het landschap. Vervolgens zullen we de grens oversteken naar Cheyenne, Wyoming, waar we de charme van het Wilde Westen zullen ervaren. Onze reis zal deze dag eindigen in Torrington, waar we een glimp zullen opvangen van het rijke landelijke erfgoed. Deze avontuurlijke rit zal niet alleen ongelooflijke landschappen bieden, maar ook een schat aan culturele diversiteit om van te genieten.

Dag 04.. Torrington - Custer

Onze tweede rijdag begint in Torrington en voert ons door uitgestrekte landschappen richting Crazy Horse Memorial, de grootste sculptuur ooit door mensen gemaakt. Het is zeer indrukwekkend en biedt  inzicht in de rijke erfenis van de Lakota-stam. Na dit inspirerende bezoek vervolgen we onze route naar Custer City, waar we de charme van dit historische stadje ervaren. Deze dag belooft een combinatie van culturele verrijking en pittoreske schoonheid te worden terwijl we onze reis voortzetten door het hart van het Amerikaanse Westen.

Dag 05.. Custer - Buffalo

Onze derde rijdag begint in Custer City, en we worden meteen omgeven door de adembenemende natuur van Custer State Park, waar uitgestrekte bossen en glinsterende meren onze zintuigen prikkelen. Terwijl we de schilderachtige Needles Highway berijden, worden we getrakteerd op spectaculaire rotsformaties en slingerende wegen die deel uitmaken van de Black Hills. Vervolgens bezoeken we het iconische Mount Rushmore, waar de uitgehouwen gezichten van Amerikaanse presidenten ons herinneren aan de nationale geschiedenis.

Onze route voert ons verder naar Sturgis, beroemd om zijn jaarlijkse motorcycle rally, waar we de opwinding van deze legendarische bijeenkomst voelen. Daarna reizen we door naar Deadwood, een stad doordrenkt van het Wilde Westen, met historische saloons en straten die de sfeer van het verleden ademen. Ten slotte bereiken we Buffalo, waar het plattelandsleven ons verwelkomt. Deze dag biedt een mix van natuurlijke pracht, historie en avontuur terwijl we onze reis vervolgen.

Dag 06.. Buffalo - Cody

Onze vierde rijdag begint in Buffalo en voert ons door het indrukwekkende Bighorn-gebergte, waar de prachtige landschappen en kronkelende wegen voor een onvergetelijke rit zorgen. We vervolgen onze reis over Highway 16, omringd door weelderige natuur en schilderachtige vergezichten. In Ten Sleep genieten we van een welverdiende koffiepauze voordat we verder gaan richting Burlington, waar de prachtige omgeving ons blijft betoveren. Uiteindelijk bereiken we Cody, een stad een en al western, gesticht in 1896 door William Frederick Cody, beter bekend als Buffalo Bill.

Dag 07.. Cody – West Yellowstone

Op onze vijfde rijdag starten we in Cody  vanuit het legendarische Hotel Irma en hebben we koers gezet over US 212 richting de meest uitdagende weg van onze reis, de Beartooth Highway. Met zijn haarspeldbochten en mooie uitzichten. We passeren het ruige Cooke City voordat we in West Yellowstone aankomen, de toegangspoort tot  Yellowstone National Park. Het is een dag vol stoere ritten en avonturen in de wilde natuur.

Dag 08.. West Yellowstone - Jackson

Vandaag starten we onze zesde rijdag in West Yellowstone. Terwijl we via de schilderachtige route in Yellowstone NP langs Old Faithful rijden, bewonderen we de geisers en warmwaterbronnen die ons betoveren. De overvloed aan wilde dieren en de schitterende natuur versterken ons gevoel van verbondenheid. Naarmate de dag vordert, rijden we naar Jackson, waar de romantiek in de lucht hangt en de bergen dienen als het perfecte decor voor ons avontuur. Samen met je reisgenoten creëren we onvergetelijke wild west herinneringen in dit heerlijke cowboydorp.

Dag 09.. Jackson – Park City

Op onze zevende rijdag vertrekken we vanuit Jackson en rijden we naar Caribou-Targhee NF.

Vervolgens zetten we koers naar Park City, een charmante wintersport plaats in Utah, beroemd om zijn historische erfgoed en omringd door prachtige berglandschappen met skipistes. Terwijl we deze dag voortzetten, blijven we genieten van de opwindende reis en blijven we versteld staan van de natuurlijke pracht om ons heen.

Dag 10.. Park City - Moab

Op onze achtste rijdag beginnen we in Park City en na een energieke start genieten we van een verkwikkende koffie bij The Black Rifle coffee company. Daarna zetten we koers naar Moab, een paradijs voor avonturiers. Terwijl we onze weg vervolgen, worden we omringd door het ruige landschap van Utah, met zijn roodachtige rotsformaties en adembenemende vergezichten. Onze bestemming, Moab, beroemd om de nabijgelegen natuurgebieden Arches NP en Canyonlands NP en Dead horse Point State Park, belooft avontuur en opwinding te bieden en we ons kunnen onderdompelen in de overvloed aan natuurlijke pracht en buitensportmogelijkheden die deze regio te bieden heeft. Deze nacht brengen we wel heel bijzonder door…

Dag 11.. Moab -Durango

Op onze negende rijdag, vanuit Moab, ontdekken we het rijke geologische erfgoed van Arches National Park, bewonderen de natuurlijke bogen en zandsteenformaties. Daarna gaan we naar Dead Horse Point State Park, waar de Colorado-rivier diepe kloven in het landschap heeft uitgesleten, een indrukwekkend gezicht. Vervolgens vervolgen we onze weg naar Hole in the Wall. Ten slotte bereiken we Durango, Colorado, een stad met een rijke spoorweggeschiedenis, waar we ons onderdompelen in het verleden terwijl we onze reis door het Amerikaanse Zuidwesten voortzetten.

Dag 12.. Durango - Ouray

Op onze tiende rijdag begint de romantiek al vroeg. We starten in Durango, waar we de Rio Grande-stoomtrein nemen, die ons echt meeneemt in de geschiedenis op een nostalgische reis naar Silverton. Terwijl de trein over oude spoorwegen door echt extreem adembenemende berglandschappen rijdt, kunnen we genieten van mooie momenten en een gevoel van vervlogen tijden.

Eenmaal in Silverton stappen we uit en gaan we terug naar Durango om onze motoren op te halen en vertrekken we op onze motoren via  de wereldberoemde Million Dollar Highway richting Ouray. Deze schilderachtige weg biedt geweldige uitzichten op steile kliffen en majestueuze bergen. Het is een dag vol avontuur, waarbij we als groep genieten van de schoonheid van Colorado's San Juan Mountains en de herinneringen aan deze bijzondere rit voor altijd koesteren.

Dag 13.. Ouray – Gunnisson

Op onze elfde rijdag vertrekken we vanuit het pittoreske Ouray (klein Zwitserland) en beginnen we onze roadtrip met een bezoek aan het Mountain West museum, waar we meer te weten komen over de geschiedenis en het erfgoed van dit prachtige gebied. Vervolgens reizen we naar Lake Fork, een schilderachtig meer dat ons betovert met zijn serene schoonheid. Onze dag wordt nog specialer als we aankomen opeen  geweldige ranch, waar we de gelegenheid krijgen om te gaan paardrijden (niet in prijs inbegrepen) en te genieten van de rustieke charme van de omgeving. Hier overnachten we in gezellige cabins aan de oever van een schilderachtige rivier, wat zorgt voor een onvergetelijke en romantische ervaring.

Dag 14.. Gunnisson – Denver

Onze laatste rijdag is doordrenkt van weemoed, want we verlaten het prachtige Gunnison. Terwijl we over de US 285 rijden, worden we overvallen door een gevoel van nostalgie, wetende dat ons avontuur tot een einde komt. De uitgestrekte landschappen, met hun groene valleien en prachtige bergen, vormen een bitterzoete achtergrond voor onze laatste kilometers. De wegen waarop we zoveel onvergetelijke momenten hebben beleefd, lijken nu meer betekenis te hebben, want ze markeren het einde van deze reis. Terwijl we Denver naderen  voelen we de weemoed van afscheid nemen, wetende dat deze reis ons heeft veranderd en dat de herinneringen voor altijd bij ons zullen blijven.

Dag 15-16.. Denver – Amsterdam

Tja wat moeten we hier over schrijven……

Highlights: The Rocky Mountain National Park, Yellowstone NP, Sturgis, Needles Highway, Mount Rushmore, Crazy horse monument, Deadwood, Sturgis, Needles Highway, Million Dollar Highway en nog veel meer..

Extra events: Stoomtrein van Durango naar Silverton, Wyman Museum en nog veel meer...